Wednesday, December 5, 2007

Di Mana Aku?

Alhamdulillah..hari ini sekali lagi aku diberi nikmat Allah umtuk bernafas..esok,lusabelum pasti nikmat ini milik ku lagi...ya!pasti ia bukan milik kita selamanya..
apa yg ada hanya lah pinjaman dr Allah bukan milik kita yang bersifat naqish..Ya Allah ampunilah dosa hambamu..

"kenapa makin hari ke hari diriku terasa jauh dari Mu Ya Allah?"
"apa yang bermain difikiranku hanya Engkau Maha Mengetahui segalanya"...

Makin dicelik mata melihat dunia yang kian terbalik, makin takut Ya Allah..entah di mana aku diletakkan nanti di akhirat? entah di mana tempat pembalasan yg selayaknya buat diriku? pelbagai persoalan kian menerjah fikiran..dakwah ku masih terpikul dibahu.hanya 1/3 yang aku laksanakan..tak sampai separuh pun.

mungkin.......ia terjawab bila aku tinggalkan semuanya nnti?? titik hitam yg menyelaputi hatiku??

biarlah aku terbang jauh........pasti sesuatu terjawab insyallah...semuanya dgn izin Allah..aku percaya pada janji-janji Mu..percaya pada ketentuan Mu Ya Allah...

No comments: