Monday, February 12, 2007

SAMPAIKANLAH

Tolong sampaikan pada si dia…Tolong beritahu si dia aku ada pesananbuatnya..Tolong beritahu si dia, cinta agungadalah cintaNya..Tolong beritahu si dia, cinta manusiabakal membuatnya alpa..Tolong nasihati sia dia, janganmenyintaiku lebih dari dia menyintaiYang Maha Esa..Tolong nasihati si dia,janganmengingatiku lebih dari dia mengingatiYang Maha Kuasa..Tolong nasihati si dia, janganmendoakanku lebih dari dia mendoakanibu bapanya..Tolong katakan pada si dia, dahulukanAllah kerana di situ ada syurga..Tolong katakan pada si dia, dahulukanibu bapanya kerana di telapak itusyurganya..Tolong ingatkan si dia. Aku terpikatkerana imannya bukan rupa..Tolong ingatkan si dia. Aku lebihcintakan zuhudnya bukan harta..Tolong ingatkan si dia aku kasihinyakerana santunnya..Tolong tegur si dia, bila dia mulamengagungkan cinta manusia..Tolong tegur si dia, bila diatenggelam dalam angan-angannya..Tolong tegur si dia, andai nafsumengawal fikirannya..Tolong sedarkan si dia. Aku milik YangMaha Esa..Tolong sedarkan si dia. Aku masihmilik keluarga..Tolong sedarkan si dia,tanggungjawabnya besar kepadakeluarganya..Tolong sabarkan si dia, usah ucapcinta di kala cita-cita belumterlaksana..Tolong sabarkan si dia, andai diri inienggan dirapati kerana menjaga batasancinta..Tolong sabarkan si dia, bila jarakmejadi penyebab bertambah rindunya..Tolong pesan padanya. Aku tidak mahumenjadi fitnah besar kepadanya..Tolong pesan padanya. Aku tak mahumenjadi punca kegagalannya..Tolong pesan padanya aku membiarkanYang Esa menjaga dirinya..Tolong khabarkan pada si dia. Akutidak mahu melekakan dia..Tolong khabarkan pada si dia. Aku mahudia berjaya dalam impian dan cita-citanya..Tolong khabarkan pada si dia, jadilahpenyokong dalam kejayaanku..Tolong sampaikan pada si dia. Akumendambakan cinta suci yang terjaga..Tolong sampaikan pada si dia,cintakerana Allah tidak ternilai harganya..Tolong sampaikan pada si dia, hubunganini terjaga selagi dia menjagahubungan dengan Yang Maha Kuasa..Tolong sampaikan kepada si dia keranaaku tidak mampu memberitahunyasendiri...Hanya engkau Ya Allah mengetahui siapasi dia..Moga pesananku sampai padanya walauaku sendiri tidak mengetahui siapa dandimana si dia..Moga dia seekor lebah/rama2 yangsentiasa memuji keagungan Yang MahaKuasa memasuki taman larangan dengansopan santunnya dan bertemu mawarberduri yang terjaga oleh tuannya..Simpanlah pesanan ku ini sehinggaengkau bertemu diriku suatu harinanti...

No comments: