Friday, August 15, 2008

Sekembali pada sebuah pertemuan



Alhamdulillah, kini ku kembali merealisasikan sebuah impian yang telah lama ku dambakan dalam hidup ini. Setelah ku lalui semua ini, akhirnya alhamdulillah dengan izin Allah jua ku berdiri terus di sini melangkag semula.

Pertemuan yang kiranya tidak di sengajakan akhirnya membuahkan titip pertemuan yang indah. Alhamdulillah, jiwa bersatu mencari redha Illahi.

namun, apa sebenarnya yang ingin ku sampaikan?!..hanya pada tulisan yang tidak berlagu, tidak bergerak, tidak punyai perasaan untuk bertindak..paling tidak ku tahu apa yang ingin ku jawab kelak ketika di tanya Allah..sekembali ku ke tempat asal ku dalam Tolaabil 'Ilmi...kesal yang bertandang, sedih yang ku peroleh melihat keadaan kampus ku @#$%$ yang kini tidak lagi terurus dek akhlah dan tarbiyah yang menarik. diriku tak pasti apa sebenarnya yang ku ingini...

ahhh!!!! makin punah dengan pengaruh2 barat..sedikit kesal, kerana ku tak mampu nak tangani semua ini..ku berusaha walaupun sedikit sahaja yang ku mampu lakukan. tugasan, assgment ku bertimbun lagi atas meja..mengenangkan itu...agak berat hati ini untuk menyiapkan semuanya dalam masa yang singkat. ku benci keadaan dan suasana pembelajaran yang tidak indah ini...!!!

No comments: